I. Descrierea cursului Inspector in domeniul securitatii si sanatatii in munca:
Cursul Inspector in domeniul securitatii si sanatatii in munca (cod COR 325723) reprezinta o specializare si se adreseaza personalului care isi desfasoara activitatea in cadrul serviciilor interne/externe de prevenire si protectie sau ca lucrator/ angajator care se ocupa de activitatile de prevenire si protectie din orice organizatie, precum si in alte conditii stabilite de reglementarile legate. Activitatea acestuia se desfasoara atat in locuri de munca aflate in spatii inchise (birou, spatii de productie), cat si in cele aflate in spatii deschise.
II. Principalele activitati indeplinite in calitate de Inspector in domeniul securitatii si sanatatii in munca:
- identificarea pericolelor la locurile de munca;
- elaborarea, indeplinirea, monitorizarea si actualizarea planului de prevenire si protectie;
- elaborarea de instructiuni proprii pentru completarea/aplicarea reglementarilor de securitate si sanatate in munca;
- propunerea atributiilor/raspunderilor ce revin lucratorilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca;
- intocmirea necesarului de mijloace materiale si de documentatii cu caracter tehnic de informare si instruire a lucratorilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca; elaborarea tematicii pentru toate fazele de instruire, stabilirea periodicitatii adecvate pentru fiecare lac de munca, asigurarea informarii si instruirii lucratorilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca si verificarea cunoasterii si aplicarii de catre lucratori a informatiilor primite;
- elaborarea programului de instruire-testare la nivelul intreprinderii;
- intocmirea planului de actiune in caz de pericol grav si iminent si asigurarea ca toti lucratorii sa fie instruiti pentru aplicarea lui;
- evidenta zonelor cu risc ridicat si specific;
- stabilirea zonelor care necesita semnalizare de securitate si sanatate in munca, stabilirea tipului de semnalizare necesar si amplasarea acesteia potrivit cerintelor legale;
- evidenta meseriilor/profesiilor prevazute de legislatia specifica, pentru care este necesara autorizarea exercitarii lor;
- evidenta posturilor de lucru care necesita examene medicale suplimentare, necesita testarea aptitudinilor si/sau control psihologic periodic;
- monitorizarea functionarii sistemelor si dispozitivelor de protectie, a aparaturii de masura si control, a instalatiilor de ventilare si a altar instalatii pentru controlul noxelor;
- verificarea starii de functionare a sistemelor de alarmare, avertizare, semnalizare de urgenta, precum si a sistemelor de siguranta;
- informarea angajatorului, in scris, asupra deficientelor constatate in timpul controalelor efectuate la locul de munca si propunerea de masuri de prevenire, participarea la cercetarea evenimentelor si intocmirea evidentelor;
- urmarirea realizarii masurilor dispuse de catre inspectorii de munca, cu prilejul vizitelor de control si al cercetarii evenimentelor;
- urmarirea actualizarii planului de avertizare si a planului de evacuare;
- propunerea de sanctiuni si stimulente pentru lucratori, pe criteriul indeplinirii obligatiilor si atributiilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca;
- propunerea de clauze privind securitatea si sanatatea in munca la incheierea contractelor de prestari de servicii cu alti angajatori.
III. Competentele obtinute urmarea absolvirii cursului de Inspector in domeniul securitatii si sanatatii in munca:
Dupa finalizarea cursului Inspector in domeniul securitatii si sanatatii in munca, absolventii primesc certificate, eliberate de Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale si Ministerul Educatiei, reglementate de lege ca acte de studii cu recunoastere nationala si internationala, insotite de suplimente descriptive ce cuprind urmatoarele competente si deprinderi:
- Realizarea activitatilor de prevenire si protectie
- Stabilirea semnalizarii de securitate si/sau de sanatate la locurile de munca
- Stabilirea mijloacelor materiale si tehnice necesare securitatii si sanatatii in munca
- Criterii generale pentru evaluare a riscurilor
- Instruirea lucratorilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca
- lnformarea lucratorilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca
- Prevenirea accidentelor de munca si a imbolnavirilor profesionale
- Participarea la cercetarea evenimentelor care produc incapacitate temporara de munca
- Verificarea respectarii prevederilor legate in domeniul securitatii si sanatatii in munca
- Monitorizarea activitatilor de evacuare si interventie in situatii de urgenta
IV. Avantajele obtinute pentru participarea la cursul Inspector in domeniul securitatii si sanatatii in munca organizat de Asociatia A.S.F.P.
Fiecare participant al Asociatiei ASFP inscris la cursul Inspector in domeniul securitatii si sanatatii in munca beneficiaza de:
- Conditii moderne de invatare atat pentru instruirea teoretica, cat si pentru aplicatiile practice desfasurate pe toata durata desfasurarii cursului, cum ar fi: instrumente de lucru specifice ocupatiei de Inspector in domeniul securitatii si sanatatii in munca, videoproiector, computer pentru formator si pentru fiecare participant la curs, ecran de proiectie, Internet prin WI-FI, scaune si mese adecvate procesului de invatare, flipchart, tabla etc.;
- Formatori dedicati procesului de instruire, care detin experienta relevanta in domeniul securitatii si sanatatii in munca;
- Mentinerea legaturii permanente cu formatorul/formatorii prin aplicatia WhatsApp, pentru toata perioada cursului, pentru informatii in ocupatia Inspector in domeniul securitatii si sanatatii in munca;
- Posibilitatea identificarii de locuri de munca in domeniul securitatii si sanatatii in munca prin anunturile efectuate prin specialistii Asociatiei ASFP sau direct la sala de curs prin formatorii Asociatiei ASFP.
V. Intrebari frecvente:
- Unde se organizează cursul Inspector in domeniul securitatii si sanatatii in munca?
Cursul Inspector in domeniul securitatii si sanatatii in munca se organizeaza in Constanta. De asemenea, cursul Inspector in domeniul securitatii si sanatatii in munca se poate organiza si in oricare din judetele unde se formeaza o grupa de minim 10 persoane
- Cursul Inspector in domeniul securitatii si sanatatii in munca se poate organiza si on-line?
Cursul Inspector in domeniul securitatii si sanatatii in munca se poate organiza online, in conditii speciale, Asociatia ASFP avand propria platforma online de invatare.
- Care sunt conditiile de studii pentru inscrierea la cursul Inspector in domeniul securitatii si sanatatii in munca?
Participantii la cursul Inspector in domeniul securitatii si sanatatii in munca trebuie sa fie minim absolventi de invatamant liceal.
- Care este durata cursului Inspector in domeniul securitatii si sanatatii in munca?
Cursul Inspector in domeniul securitatii si sanatatii in munca durează 1 luna de la data inceperii.
- Care sunt actele necesare pentru inscrierea la cursul Inspector in domeniul securitatii si sanatatii in munca?
Actele necesare pentru inscrierea la cursul Inspector in domeniul securitatii si sanatatii in munca sunt:
(in copie)
- carte de identitate,
- certificat de nastere,
- certificat de casatorie (daca este cazul),
- diploma de studii,
(in original)
- adeverinta medicala eliberata de medicul de familie – clinic sanatos.
- Care este pretul cursului Inspector in domeniul securitatii si sanatatii in munca?
a. Pretul cursului este: 750 Lei
(daca se achita integral, la inscriere)
b. Pretul cursului este : 850 LEI
(pentru plata in rate)
7. Cum ma pot inscrie la cursul Inspector in domeniul securitatii si sanatatii in munca?
Inscrierea la cursul Inspector in domeniul securitatii si sanatatii in munca se poate realiza:
a. La biroul nostru situat în Constanta, b-dul 1 Mai nr. 2, bl.J10, parter (zona gara)
b. On-line, prin e-mail: cursuri@asistentasiformare.ro
c. Prin WhatsApp la nr.: 0722368648
- In cat timp se elibereaza diploma pentru cursul Inspector in domeniul securitatii si sanatatii in munca?
Certificatul se elibereaza in max. 30 de zile de la sustinerea examenului de absolvire.
- De unde imi pot ridica diploma?
Certificatul pentru cursul Inspector in domeniul securitatii si sanatatii in munca se ridica personal, de catre fiecare absolvent, in baza cartii de identitate, de la biroul nostru situat in Constanta, b-dul 1 Mai nr.2, bl.J10, parter (zona gara).
Te-ar mai putea interesa si:
Curs de perfectionare Cadru tehnic cu atributii in domeniul prevenirii si stingerii incendiilor